sellhelp.pl

biznes, finanse, e-commerce

E-commerce

Co trzeba wiedzieć o e-commerce?

E-Commerce to określenie wychodzące z języka angielskiego, jakie znaczy e-handel, więc handel internetowy. Polega na zawieraniu transakcji połączonych z działalnością finansową, jakie są wykonywane za pomocą innowacyjnych rozwiązań technicznych oraz telekomunikacyjnych.

Sklepy internetowe

Niezwykle spopularyzowaną postać E-Commerce w Polsce stanowią sklepy internetowe, dzięki którym dopuszczalne jest zmniejszenie wydatków prowadzenia działalności ze względu na brak potrzeby najmu bądź nabycia lokalu służącego za punkt sprzedaży. Funkcjonowania połączone z handlem elektronicznym obejmują nie jedynie samą wymianę produktów oraz pomocy, lecz też kampanie rabatowe i marketingowe (zobacz różne propozycje pozycjonowania sklepów internetowych – na internecie) Są to wszelkie prace połączone z bezpośrednim zawieraniem transakcji handlowych, jak również doprowadzające do nich, z wykorzystaniem środków teleinformatycznych.

Dynamiczny rozwój Internetu, jaki najpierw służył tylko do komunikacji, pozwalał na zrobienie pierwszych zakupów online już w 1979 roku. Znaczenie sklepów internetowych szybko wzrosło, kiedy w 1992 roku w Stanach Zjednoczonych został zlikwidowany zakaz korzystania z Internetu w celach handlowych. E-Commerce zdobyło na znaczeniu blisko 2000 roku. Teraz mnóstwo sklepów prowadzi własną działalność tylko za pomocą Internetu, lecz sklepy internetowe mają też firmy dysponujące stacjonarnymi punktami sprzedaży.

Porównywarki cen

Dla wielu ewentualnych konsumentów podstawową funkcję w doborze miejsca zakupu gra cena. Mnóstwo osób szuka konkretnego artykułu w paru miejscach w sieci po czym kupuje tam, gdzie jest najtaniej. Co należałoby zrobić będąc sprzedawcą? Niewątpliwie należałoby chwalić się niewielkimi cenami, kiedy rzeczywiście są one bardziej konkurencyjne aniżeli u pozostałych inwestorów. Doskonałym miejscem dla owego rodzaju praktyk są porównywarki cen. Takie witryny jak ceneo.pl, skapiec.pl, nokaut.pl, okazje.info.pl oraz mnóstwo pozostałych dziennie odwiedza tysiące internautów. Umieszczenie danych o cenie własnego artykułu, to równocześnie odpowiednia reklama, i możliwość zdobycia cennych linków kierujących do sklepu.

Ekspert ds. eCommerce (to zapewne najczęstsze stanowisko w owej dziedzinie) to zwykle osoba, na jakiej barkach leży odpowiedzialność za nadzór oraz organizowanie rozmaitych przebiegów połączonych z wysyłką artykułów bądź usług w internecie. Może to być człowiek, który odpowiada za sprzedaż (zarówno do klientów, jak również do spółek), przeprowadzanie szkoleń z obszaru handlu internetowego lub oferowanie wsparcie technicznego konsumentom.