sellhelp.pl

sellhelp.pl – biznes, finanse, e-commerce

E-commerce Poradniki

Czym jest dropshipping?

Dropshipping od określonego czasu cieszy się popularnością na polskim rynku. To wszystko za rzeczą odpowiedniej współpracy z wytwórcami oraz zmniejszeniu wydatków działalności biznesowej. Faktem jest, iż typ logistyczny sprzedaży dla dziedziny e-commerce ma mnóstwo korzyści. Usprawnia błyskawiczny start sklepu internetowego i ułatwia mechanizmy w dziedzinie połączonych akcji.

Jak zatem działa oraz czy dropshipping jest dobrą metodą uzyskania sukcesu oraz zmniejszania zagrożenia?

Niegdyś, kiedy techniki logistyczne oraz outsourcing nie były tak zaawansowane, większość inwestorów przechowywała produkt w składzie, aby móc nim handlować. Obecnie to wciąż żywa rutyna, jednakże rozwój systemów informatycznych oraz domeny e-commerce pozwalał na handel artykułami, jakich spółki nie mają rzeczywiście w składzie. Dysponuje nimi dostawca — wytwórca bądź hurtownia.
Dropshipping w praktyce wiąże się z przekazaniem odpowiedzialności mechanizmu wysyłki ze sprzedawcy na dostawcę. Sprzedający staje się przedstawicielem w transakcji podpisywanej pomiędzy kontrahentem, natomiast dostawcą artykułu, co znaczy, iż to klient jest importerem produktu.

W tenże sposób sprzedający traci kontrolę nad mechanizmem wykonania umowy, w szczególności nie ma gwarancji, lub artykuł zostanie dobrze oraz punktualnie doręczony, nie będzie miał wad oraz będzie odpowiadał treści umowy. Typ dropshippingu NIE ZWALNIA go jednakże z odpowiedzialności za prawidłowość finalizacji transakcji!

Strategia dropshippingu

Strategia dropshippingu zwłaszcza jest stosowana poprzez e-sklepy proponujące sprzęt elektroniczny (przede wszystkim smartfony) sprowadzane z Azji. Zakup artykułu jest przeważnie możliwy chociażby o paręset złotych taniej. Przy artykułach występuje wtedy przekreślona cena, jaka mogłaby uchodzić za prawdziwą. Podmiot prowadzący stronę internetową niejednokrotnie określa się jako „usługodawca” natomiast nie „sprzedający”. Przepisy UE dokładnie pokazują, iż klient winien uzyskać produkt w przeciągu 30 dni.

Pomimo to klient w takich przypadkach niejednokrotnie jest odsyłany z kłopotem do dostawcy, ponieważ to z nim zawarł umowę. Więc tak istotne jest rozpoznanie oferty, w jakiej mamy do czynienia z dropshippingiem.

Sklep stosujący model dropshippingu zarabia na różnicy w cenach produktu. Podejmując współpracę z dostawcą, otrzymuje od niego rabat – ich wielkość jest zależna od kilku elementów. Sprzedający wykłada produkt po cenach detalicznych bądź własnych. Im większy upust od dystrybutora, tymże lepiej – w trakcie trwania współpracy jej warunki można negocjować. Stali konsumenci są w najodpowiedniejszej sytuacji, ponieważ dostają najbardziej atrakcyjne zniżki.