sellhelp.pl

biznes, finanse, e-commerce

Finanse Poradnik

Na czym polega monitorowanie cen?

Monitorowanie cen konkurencji w internecie, ma na celu kontrolę rynku oraz ustalenie, czy oferowane poprzez nas produkty rzeczywiście proponowane są w atrakcyjnej, natomiast równocześnie niepsującej rynku cenie. Ponadto dzięki śledzeniu cen mamy szansę sprawdzenia, w jakich sklepach pojawiają się usługi specjalne, zmniejszające wrażliwość klienta na cenę produktu. Momentami bezpłatna dostawa, lub obsługa posprzedażowa są dla konsumenta większą szansą, aniżeli najmniejsza cena. Żeby doskonale administrować cenami w sklepie internetowym należałoby zastanowić się nad skorzystaniem z monitoringu cen.

Robot internetowy

Działanie monitoringu można ustalić przy pomocy dwóch słów: “web crawler”. Jest to robot internetowy, jakiego założeniem jest poruszanie się po sklepie internetowym konkurencji i magazynowanie z niego wszystkich potrzebnych danych o produktach znajdujących się w jego bazie. Taki robot sprawdza oraz pobiera różne dane, np. cena produktu, przystępność, ważność i inne specjalne dane jak nawet informacja lub artykuł ma znacznik reklamy bądź nowości. Należałoby zaznaczyć, że wielkim plusem owego rodzaju narzędzi jest możliwość obserwowania cen na Allegro. Możliwości jest wiele, wszystko zależy od możliwości technicznych jakie ma określone narzędzie oraz stopnia w jakim można przeskanować daną stronę.

Żeby uzyskać przewagę nad konkurentami musimy badać ich zachowania regularnie. Należałoby zwracać uwagę na to, jak przedstawiana jest obecna propozycja artykułów analogicznych do naszych, jakie artykuły sprzedają się najlepiej, natomiast jakie nie mają za dobrych rezultatów. Należy wprost interesować się reklamami oraz bestsellerami pojawiającymi się w danym sklepie. Ma to wyjątkowe znaczenie w dziedzinach wysokokonkurencyjnych, gdzie na czołowym miejscu liczy się to, żeby mieć wyższe rezultaty sprzedażowe.

Przewaga nad konkurentami

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na stan dopasowania własnych produktów do oferty konkurencji. W praktyce idzie o zadanie sobie pytania ile produktów które mamy w ofercie jest przystosowanych jeden do jednego z artykułami konkurencji? Poza tymże w ramach współpracy jest możliwość określenia częstości skanowania konkretnych sklepów, po to żeby mieć bieżące wartości oraz móc szybko reagować na zmiany. Bardzo istotnym plusem dedykowanych narzędzi jest szansa umawiania się na skanowanie następnych danych, które można wyciągnąć ze sklepów internetowych takich jak data ważności, informacja czy produkt jest teraz dostępny w sklepie lub nie, etykiety produktowe typu nowość, promocja.