sellhelp.pl

sellhelp.pl – biznes, finanse, e-commerce

Biznes Poradnik

Copywriting – czyli jak zarobić ale się nie orobić!

Zawód który przeważnie jest kojarzony z pracą w internecie, która nie przynosi zbytnich korzyści, lecz jeśli by się choć troszkę zagłębić w owy temat i zapytać początkowego Copywritera ile zarabia odpowiedź, byłaby następująca: 2500zł netto miesięcznie. A zarobki mogą być dużo wyższe, wszytsko zależy od osoby która zaczyna pracę w tym zawodzie, od tego ile czasu poświęci na pisanie tekstów oraz dokształcanie w dziedzinie pisania. Ponadto umiejętności i wiedza zdobyta w tym zawodzie są bardzo przydatne w biznesie oraz marketingu.

Co to jest copywriting?

Copywriting jest to pisanie różnego rodzaju tekstów SEO – czyli takich które potem sprzedajemy na różnego rodzaju giełdach lub które tworzymy na zamówienie dla klienta. Wyróżniamy 6 podstawowych rodzajów tekstów SEO:

* Precel – najbardziej pospolite teksty, które służą bardziej do osobistego przeczytania, niż do wystawienia na jakiejś stronie internetowej.

* Zaplecze – Teksty zawierające merytoryczną oraz wartościową całość oraz spójność. Przeważnie są to średniej jakości teksty, które już można wystawić na stronie internetowej dla potencjalnych czytelników.

* Katalog – Jest to najzwyklejszy opis do katalogu.

* Produkt – opis jakiegoś lub jakichś produktów do sklepu internetowego/

* Blog – tekst przeznaczony na bloga.

* Artykuł – Tekst najwyższej jakości.

Oryginalność

W copywritingu liczy się oryginalność oraz własny pomysł na tekst, ponieważ aby wybić się na rynku należy myśleć niekonwencjonalnie, aby mieć dużą skuteczność i wielu klientów oraz aby teksty były szybko kupowane należy stosować metody ulepszania tekstu oraz zwrócenia uwagi klienta.

– Tytuł testu musi zwracać uwagę klienta, najlepiej aby w swojej oryginalności wzbudzał niepewność lub budził w potencjalnym kliencie pozytywne odczucia.

– Sam treść musi być ładna graficznie, aby się miło czytało. Odpada lanie wody, klienci tego nie znoszą. Treścią musi być ciekawa oraz poprawnie ułożona. Często warto użyć wyszukanych słów aby jednak podkreślić profesjonalność naszego tekstu.

m-reklama.pl