Strona główna
E-commerce
Tutaj jesteś
E-commerce

Ile kosztuje sklep internetowy?

Data publikacji 15 września 2019


Własny sklep internetowy to jeden z prostszych pomysłów na biznes. Zaletą takiego rozwiązania jest dość niski próg wejścia, spore możliwości rozwoju i czasem całkiem wysokie zarobki, niedostępne dla pracowników najemnych. Co więcej prowadzenie sklepu online to świetny sposób na rozwój swojej pasji. Można przecież zająć się sprzedażą towarów związanych z naszym hobby, co nie tylko sprawi, że będziemy bardziej wiarygodni jako sprzedawcy (mało kto zna się na danym temacie tak jak jego pasjonaci), ale również będziemy czerpać z takiej pracy mnóstwo przyjemności.

Czegóż chcieć więcej?

Decydując się na otworzenie i rozwój własnego sklepu internetowego trzeba się jednak liczyć, jak w przypadku każdego biznesu, z pewnymi kosztami, które trzeba będzie ponieść, aby całe przedsięwzięcie miało w ogóle sens.
Wydaje się, że najpoważniejszym z tych kosztów będzie sam zakup towaru, który mamy zamiar sprzedawać, ale nawet tu, w określonych okolicznościach, można sobie poradzić nie dysponując gotówką na zakup. Mowa tu o tak zwanym drop shoppingu, czyli rozwiązaniu polegającym na tym, że właściciel towaru „udostępnia” nam go do sprzedaży w naszym źródle, a sam zajmuje się wyłącznie jego wysyłką. Jest to rozwiązanie szczególnie wygodne dla młodych przedsiębiorców nie dysponujących jeszcze odpowiednimi środkami na zaopatrzenie sklepu. Wadą jest z pewnością niższy potencjalny zarobek i to, że fizycznie nie dysponujemy sprzedawanym przedmiotem co może rodzić pewne problemy podczas kontaktu z klientem, mogącym mieć przecież różne oczekiwania od sprzedawcy.
Zakładając jednak, że mamy już co sprzedawać, niezależnie od tego czy będzie to drop shopping czy klasyczna model sprzedaży detalicznej, trzeba będzie uruchomić własny kanał sprzedaży, czyli swój sklep internetowy.

Koszt sklepu internetowego

Można oczywiście skorzystać z prostego rozwiązania i zdać się na portale pośredniczące w handlu (allegro, amazon) jednak jest to rozwiązanie dość drogie i nie dające pełnej swobody.
Na szczęście koszt sklepu internetowego nie musi być wcale wysoki, a dla osób dysponujących podstawową wiedzą na temat budowy stron internetowych i internetu ogólnie będzie on praktycznie ograniczony do konieczności zakupu domeny i odpowiedniego hostingu.
Jeśli taką wiedzą nie dysponujemy lub jest ona zbyt uboga, to bez problemu możemy skorzystać z jednego z gotowych rozwiązań oferowanych przez liczne firmy z branży. Całość polega na tym, że w zamian za opłacanie abonamentu, zwykle niezbyt wygórowanego i dopasowanego do wielkości sprzedaży, otrzymujemy możliwość utworzenia własnego sklepu na prostej w obsłudze platformie.

Redakcja sellhelp.pl

Witaj w naszej redakcji, gdzie świat biznesu, e-commerce, finansów oraz praktycznych porad spotykają się, by wesprzeć Cię w osiąganiu sukcesów i rozwijaniu Twojego przedsiębiorstwa! Jesteśmy miejscem, gdzie praktyczna wiedza, strategie e-commerce, zasady finansowe oraz inspirujące poradniki biznesowe łączą się, tworząc źródło informacji dla Ciebie i wszystkich przedsiębiorczych duchów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?