sellhelp.pl

biznes, finanse, e-commerce

E-commerce

Jak działają modele logistyczne sklepów internetowych?

Każdy posiadacz sklepu internetowego już na samym starcie działalności staje przed doborem ważnej rzeczy, którą są modele logistyczne sklepów internetowych. Jest on zwykle wypadkową możliwości finansowych, mieszkaniowych oraz technicznych przedsiębiorcy, natomiast również dysponowanej poprzez niego wiedzy i możliwości dostawców.

Małe spółki

Typ wsparty na naszym magazynie jest najbardziej popularny pośród naszych e-sprzedawców. 85% rynku e-commerce w Polsce stanowią relatywnie małe spółki, dla jakich posiadanie magazynu jest korzystne. Swoje miejsce składowania artykułów zapewnia prosty dostęp do nich, natomiast co wewnątrz tymże idzie, możliwość monitorowania wysyłki produktów do zamawiających. W tenże sposób inwestor ma realny wpływ na obserwowanie właściwego i efektywnego przebiegu stosowanych transakcji. Odmienne ważne atuty posiadania swego magazynu to oczywiście iwestycje.
Pierwszym, chyba niezwykle naturalnym, ponieważ wychodzącym ze sklepów stacjonarnych przykładem jest własny magazyn. Przed rozpoczęciem sprzedaży produktu po prostu zamawiamy u dostawców i zamówienia realizujemy opierając się jedynie na tychże artykułach, jakie mamy u siebie. Dużym atutem takiego wyjścia jest szansa szybkiej realizacji zlecenia, co niejednokrotnie przenosi się na większy stan konwersji oraz wyższe uznanie konsumentów, jacy entuzjastycznie wracają do własnego sklepu oraz polecają go znajomym. Równocześnie uniezależniamy się od dostawców co obniża ilość kłopotów w trakcie realizacji zleceń, np. krótkie braki produktu, kłopot z terminowością dostaw, itp.

Problem z pieniędzmi

Największym mankamentem jest na pewno nieodzowność zamrożenia dosyć dużej ilości gotówki w towarze, co zwłaszcza w dziedzinach o szerokich wachlarzach typów artykułów (np. odzież – odcienie, rozmiary) zwiększa kłopot. Zwłaszcza na starcie działalności, kiedy nie mamy jeszcze uzyskanych kredytów kupieckich, terminów płatności itp. problem tenże jest zwłaszcza odczuwalny. Przeważnie – właśnie ze względów ekonomicznych – ograniczamy dostępny w sklepie wybór. Równocześnie ponosimy zagrożenie zakupu nietrafionych artykułów – konsumenci nie muszą zupełnie kupić owego, co nam się wydaje bestsellerem. Również na koniec, musimy mieć dużą przestrzeń magazynową, najlepiej pewne ubezpieczenie, monitoring, ochronę. To wszystko niestety kosztuje. Innym, najpopularniejszym pośród sklepów internetowych modelem jest pseudo-just-in-time. Technika owa polega na wystawianiu na stronach sklepowych pełnej możliwości własnych partnerów (z określonym okresem dostępności) przy właściwie pustym składzie własnym.