Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes

Jak wygląda model biznesowy w praktyce?

Data publikacji 22 września 2019


Model biznesowy, jest to program, jaki tworzy przedsiębiorstwo w celu wytworzenia zysku oraz maksymalizacji dochodu operacyjnego. Charakteryzuje więzi między uczestnikami rynku, pokazuje jak przedsiębiorstwa funkcjonują, tj. w jaki sposób tworzą wartość dla konsumentów, produkty oraz usługi i z czego czerpią dochody. Model biznesowy w praktyce, to długa polityka na zwiększanie przychodów oraz stosowanie dysponowanych zasobów. Doskonały model biznesowy winien zagwarantować spółce trwałe utrzymywanie przewagi konkurencyjnej.

Co to jest model biznesowy?

Innymi słowy, model biznesowy to racjonalne zarządzanie propozycją spółki w celu wytworzenia jak największego dochodu. Organizacja musi ustalić własną funkcję w ciągu wartości, w jakim funkcjonuje.

Nim rozpocznie się pracę nad modelem biznesowym doskonale jest mieć wcześniej sprawdzone dwie kwestie, czyli Problem solution fit i Product market fit.

Problem solution fit to nic odmiennego, jak ustalenie, czy własne wyjście rzeczywiście pasuje do konkretnego kłopotu oraz czy ludzie pragną rozwiązywać tenże kłopot w taki właśnie sposób. W przypadku z hamburgerem jest to dosyć łatwe, określamy czy kłopot apetytu czy braku czasu/umiejętności gotowania ludzie będą entuzjastycznie rozwiązywać przez nasz artykuł.

Rzecz staje się niezwykle skomplikowana, gdy tworzymy artykuły digitalowe, w celu rozwiązywaniu pewnego kłopotu. Pokazowo, gdy pragniemy robić apkę do zarządzania czasem należałoby wpierw zobaczyć, czy ludzie w ogóle pragną rozwiązywać tenże temat digitalowo (być może starczy im po prostu zegarek, kartka oraz długopis lub typowy stoper w telefonie).

Co ma sens?

Należy zastanowić się, które działania mają sens oraz dadzą największy rezultat, natomiast jakie można sobie na razie bądź całkowicie odpuścić. Idzie o owe prace, jakie oddadzą się na zysk bądź pomogą uzyskać zaplanowany cel, np. większą rozpoznawalność. Jakie działania masz rozpocząć, żeby podnieść ilość konsumentów? Które działania są potrzebne na tym etapie?
Prowadząc biznes należałoby zadać sobie pytanie, czy jest on skalowalny i jak można takie skalowanie wykonać. Niewątpliwie jedne biznesy będzie łatwiej skalować od innych.

Mając łatwo skalowalny biznes chociażby przy niewielkiej marży możesz liczyć na duże dochody. Artykuły się znacznie lepiej skalują aniżeli usługi. Pokazowo sprzedaż w e-commerce będzie znacznie łatwiej wyskalować, aniżeli świadczenie jakichś usług. Niestety po zapłaceniu wartości hurtowej/detalicznej artykułu, fee dla platformy sprzedażowej (Amazon, Allegro, eBay), kosztu dostawy, kosztów magazynowych oraz wszystkich innych wydatków operacyjnych okaże się, iż na sprzedaniu jednej sztuki artykułu mało zarobisz.

Redakcja sellhelp.pl

Witaj w naszej redakcji, gdzie świat biznesu, e-commerce, finansów oraz praktycznych porad spotykają się, by wesprzeć Cię w osiąganiu sukcesów i rozwijaniu Twojego przedsiębiorstwa! Jesteśmy miejscem, gdzie praktyczna wiedza, strategie e-commerce, zasady finansowe oraz inspirujące poradniki biznesowe łączą się, tworząc źródło informacji dla Ciebie i wszystkich przedsiębiorczych duchów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?