Marketing sklepu internetowego
Data publikacji 21 sierpnia 2019
Konkurencyjność w branży e-commerce jest bardzo duża. Różne sklepy internetowe są w posiadaniu określonego rodzaju produktu i każdy chcę przyciągnąć potencjalnego klienta do siebie. Dlatego warto poświecić czas na stworzenie odpowiedniej strategi marketingowej, aby dotrzeć do większej liczby kupujących.
Marketing dla e-commerce można oprzeć na pięciu obszarach działania.
Content marketing jest to marketing związany z treścią, gdyż coraz częściej kładzie się na nią nacisk, a nie tylko na zdobycie odpowiedniej ilości linków. Pomocne przy wyeksponowaniu treści będzie prowadzenie bloga. Korzyści z takiego rozwiązania to pozycjonowanie, zwiększenie zaangażowania wśród odbiorców, pozytywniejsze postrzeganie danej marki, budowanie jej świadomości oraz możliwość zareklamowania produktu. Przy takim rozwiązaniu marketingowym można jeszcze wziąć pod uwagę wpisy gościnne. Wtedy odpowiednia treść opublikowana zostanie na innej domenie, co zwiększy szansę na dotarcie do większej liczby odbiorców. Warto również zwrócić uwagę przy tym rodzaju marketingu na opis produktu, który odpowiednio zredagowany z pewnością zachęci do zakupu.
E-mail marketing jest to marketing oparty na reklamie. Warto być w posiadaniu własnej bazy mailingowej, gdyż zwiększa ona szansę na dotarcie do klientów, którzy będą zainteresowani oferowanym produktem.
Social media w e-commerce dają wiele możliwości
Są świetnym sposobem na to, aby wokół budowanej marki skupić zaangażowaną społeczność.
PPC jest to model rozliczenia internetowej reklamy, gdzie reklamodawca płaci nie za samo obejrzenie reklamy, ale za kliknięcie przez użytkownika w link lub baner. Opcja ta korzystna jest dla sklepów internetowych, które działań SEO nie prowadzą. Płatne reklamy można umieścić w mediach społecznościowych, które przez ich zasięg dotrą do szerokiej grupy odbiorców. W PPC istotny jest remarketing, czyli skierowanie kolejnej kampanii tylko do tych osób, które już widziały poprzednią. Można dzięki temu uzyskać pozytywne rezultaty, gdyż ktoś kto już jest zapoznany z marką może być zainteresowany danym produktem.
SEO, czyli pozycjonowanie jest również istotnym obszarem w marketingu internetowym. Pozycjonowanie ma wpływ na rozwój oraz na zaistnienie sklepu w sieci, ale jest to działanie długotrwałe i efekty mogą być widoczne dopiero po dłuższym czasie.
Sklep internetowy może prowadzić więc kampanie reklamowe w kilku obszarach. Warto zacząć od PPC i szybciej zwiększyć zainteresowanie produktem. Jednak warto pamiętać również o SEO, które również pomoże w wygenerowaniu zainteresowania sklepem internetowym, ale w trochę dłuższym czasie.