sellhelp.pl

biznes, finanse, e-commerce

E-commerce

Jak trafić do klienta poprzez e-mail?

Nie od dziś wiadomo, że to reklama jest dźwignią handlu i żeby cokolwiek sprzedać, a przynajmniej uzyskać zadowalający poziom sprzedaży, trzeba ten produkt czy usługę odpowiednio przedstawić. Można oczywiście próbować i bez tego, ale dzisiejszy, agresywny rynek nie wybacza błędów i z całą pewnością można powiedzieć, że nawet najlepszy towar bez odpowiednio przeprowadzonego marketingu może przepaść niezauważony w morzu innych, podobnych, być może gorszych, ale lepiej rozreklamowanych.

Kampania marketingowa

Obecnie istnieje bardzo wiele sposobów na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Różnią się one między sobą nie tylko skutecznością, ale również i ceną. Na przykład koszty reklam telewizyjnych mogą osiągać niebotyczne wprost rozmiary, a i tak mimo to ich skuteczność potrafi być mocno dyskusyjna. Świat zna wiele przypadków, kiedy to pomimo dysponowania ogromnym budżetem na promocję, dany produkt i tak popadł w zapomnienie.
W praktyce jednak, mało który polski przedsiębiorca dysponuje środkami pozwalającymi na przeprowadzenie głośnej i drogiej kampanii reklamowej, a mimo to musi w jakiś sposób poinformować konsumenta o swoim produkcie czy usłudze.
Gdzie rodzi się potrzeba powstaje i rozwiązanie dlatego w warunkach ograniczonego budżetu również istnieją możliwości, dzięki którym mniejsze firmy są w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów.
Jednym z takich sposobów jest marketing drogą e-mailową, dość popularny dzięki niskim kosztom w stosunku do skuteczności.

Email marketing

Chociaż na pierwszy rzut oka email marketing w Polsce kojarzy się z setkami spamowych maili, które znajdujemy codziennie w swoich skrzynkach i które bez namysłu usuwamy, to jednak jego skuteczność jest w dalszym ciągu nie do przecenienia.
Co prawda istnieją sposoby reklamy o większej skuteczności, ale są one również zwykle droższe od klasycznego maila reklamowego, który ciągle spełnia swoje zadanie – kieruje uwagę konsumenta na to, co sprzedajemy.
Skuteczność takiego marketingu zależy zwykle od odpowiedniego stargetowania odbiorcy i od doświadczenia i wiedzy specjalisty przygotowującego treść wiadomości.
Można co prawda samemu bawić się w staromodny newsletter i zbierać mozolnie wszelkie zgody wymagane przez RODO, ale lepszym rozwiązaniem będzie tutaj zlecenie takiego marketingu profesjonalnej firmie zajmującej się reklamą w internecie. Zwykle dysponują oni bazą adresów skatalogowaną odpowiednio do naszych potrzeb i co ważniejsze posiadają też wszelkie niezbędne zgody na prowadzenia podobnych działań.
Co więcej, bez wątpienia, skonstruują tytuł i treść wiadomości w taki sposób, że prawdopodobieństwo zainteresowania odbiorcy będzie dużo większe.