Zasady obsługi w e-commerce
Data publikacji 24 września 2019
Obsługa klienta w e-commerce powinna stanowić aspekt najważniejszy. Sprzedawcy popełniają błąd skupiając się wyłącznie na zaoferowaniu jak najniższej ceny za towar, zapominając o tym, że w rzeczywistości ważniejsze jest szybki i łatwy kontakt ze strony sklepu, szybka wysyłka towaru oraz utrzymanie kontaktu z klientem na jak najwyższym poziomie.
Przyciągniecie uwagi klientów
Odpowiednia prezentacja produktów w sklepie internetowym pozwoli na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.
Nie ulega wątpliwości, że klient sklepu internetowego różni się od klienta sklepu stacjonarnego. Jednak jednych i drugich łączą wymagania oraz oczekiwania. Dotyczą one nie tylko ceny, ale również doradztwa.
Obsługując klientów w sklepie internetowym warto zwrócić uwagę na następujące aspekty. Dystans, który wpływa negatywnie na przekazywanie informacji. Opóźnienia w udzielaniu odpowiedzi, które spowodowane są brakiem bezpośredniego kontaktu. Jak również wątpliwości klientów, które spowodowane są przez brak możliwości zobaczenia produktu na żywo.
Obsługa klienta w e-commerce jest niemałym wyzwaniem. Należy cały czas być skupionym na ułatwianiu klientom dokonywania zakupów. Należy postawić na przejrzyste zasady oraz dbałość o kupujących.
Istnieją zasady obsługi klienta, których stosowanie stanie się kluczem do sukcesu.
Szybkie i rzeczowe odpowiedzi, to one decydują niejednokrotnie o sfinalizowaniu transakcji, gdyż klient oczekuje niemal natychmiastowych odpowiedzi na zadane pytania i nie raz nie ma możliwości dłuższego czekania na odpowiedź.
Nie tylko kontakt mailowy, bo klienci oczekują swobody przy dokonywaniu zakupu w czym pomocny będzie kontakt przez inne kanały komunikacji. Warto postawić na kontakt telefoniczny, media społecznościowe, a także czat internetowy.
Przejrzystość zasad jest również niezmiernie istotna. Kupujący oczekuje jasnych informacji odnośnie gwarancji, czy też kosztów dostawy.
Informowanie klienta o statusie paczki ponieważ klient chcę być informowany kiedy zamówienie zostało przyjęte, zrealizowane oraz kiedy paczka została wysłania i kiedy będzie przybliżony czas dostawy.
Należy również postawić na zadowolenie klientów, gdyż tylko wtedy chętnie będą oni wracać w celu dokonania ponownych zakupów.
Przy obsłudze internetowej należy również zadbać o zabezpieczenie pakowanych produktów, które jest obowiązkiem sprzedawcy. Ponadto dbając o marketing firmy warto zadbać również o inne aspekty. Do pakowanych produktów, można dołożyć gratisy, zapakować produkty w pudełka z logiem sklepu, czy zadbać o dołączenie okolicznościowego prezentu.