Czym są filmy produktowe i jak je zrealizować?
Data publikacji 12 stycznia 2023
Dzięki filmom produktowym można łatwiej dotrzeć do klientów. Czym dokładnie są takie materiały i jak można je zrealizować?
Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się obecnie na promocję przez filmy produktowe. Zobacz, czym wyróżniają się takie materiały filmowe, jakie mają one zalety i jak można je wykonać.
Film produktowy – co to jest?
Filmy produktowe to filmy, które prezentują produkt lub usługę, podkreślając ich funkcje, zalety i zastosowania. Mogą być wykorzystywane do celów marketingowych i reklamowych, a także do przekazywania potencjalnym klientom szczegółowych informacji o produkcie.
Takie filmy mogą być wykorzystywane online, na przykład na stronie internetowej firmy lub w jej kanałach mediów społecznościowych, lub offline, na przykład w sklepie detalicznym, siedzibie lub na targach. Mogą być krótkie lub długie, animowane lub mogą zawierać materiały realizowane na żywo. Kierowane są do różnych odbiorców i pomagają w osiąganiu różnych celów.
Jakie są cele filmów produktowych?
Za pomocą filmów produktowych można:
- zaprezentować bliżej produkt
- pokazać jego najważniejsze zalety
- przedstawić sposób jego działania
- pokazać, jak jest on używany
- zachęcić do kupna produktu
Dlaczego warto korzystać z filmów produktowych?
Tworzenie filmów produktowych ma dla firm wiele korzyści. Najważniejsze z nich to:
Zwiększone zaangażowanie
Filmy przedstawiające produkty mogą być bardziej wciągające niż sam tekst i obrazy, ponieważ pozwalają klientom zobaczyć i usłyszeć o produkcie w przystępny dla nich sposób.
Zwiększona konwersja
Filmy produktowe mogą pomóc zwiększyć liczbę konwersji, czyli pozwalają na uzyskanie lepszej sprzedaży, dostarczając klientom więcej informacji o produkcie i pomagając im w podjęciu bardziej świadomej decyzji.
Zwiększona świadomość marki
Również filmy produktowe mogą pomóc zwiększyć świadomość marki, prezentując produkty i wartości firmy oraz ułatwiając klientom zapamiętanie produktu lub marki.
Skuteczniejsza reklama online
Filmy wideo dotyczące produktów mogą pomóc w reklamie online, na przykład pod kątem wyszukiwarek (SEO), dostarczając dodatkowe treści do indeksowania przez wyszukiwarki i zwiększając szanse, że klienci udostępnią wideo w mediach społecznościowych.
Zwiększone zaangażowanie w mediach społecznościowych
Filmy tego typu mogą zwiększyć zaangażowanie na platformach społecznościowych, na przykład na Facebooku albo Instagramie, pokazując klientom wizualną reprezentację produktu, a także zachęcając do jego udostępnienia, aby poszerzyć zasięgi.
Większe zaufanie klientów
Warto też zaznaczyć, że filmy produktowe mogą pomóc zwiększyć zaufanie klientów, dostarczając im szczegółowych informacji o produkcie oraz pokazując mu jakość produktu, sposób jego działania, używania.
Jak zrealizować film produktowy?
Najlepszym rozwiązaniem, aby firma miała profesjonalne filmy produktowe, będzie skorzystanie z pomocy doświadczonego studia zajmującego się realizacją tego typu materiałów na zamówienie klientów. Wtedy specjaliści ze studia mogą zadbać o to, aby film był atrakcyjny i przekonujący.